Top

Veelgestelde vragen

Veelgestelde Vragen


1 ALGEMEEN.

1.1 Welke voordelen biedt Designmeubelenstyle.nl?
In onze shop kunt u een ruime keus trendy en exclusieve design meubelen en accessoires vinden.  Wij bieden u het gemak en veiligheid van online winkelen vanuit uw stoel. Wij garanderen u altijd de de beste prijs omdat wij direct vanuit de fabrikant leveren. Wij werken niet met tussenhandelaren.
Voordat uw bestelling verstuurd wordt, wordt er een strikte kwaliteitscontrole uitgevoerd aan de fabriekspoorten.
1.2 Wat betekent een keurmerk?
Indien u winkelt bij een aangesloten webwinkel weet u als consument dat:
·         U veilig kunt betalen
·         U zeker weet bij welk bedrijf u winkelt
·         Uw privacy gewaarborgd is
·         Er sprake is van een onafhankelijke geschillenbemiddeling
·         De Keurmerk-code door een winkel moet worden nageleefd
·         U een afkoelingsperiode van 14 dagen heeft in plaats van de wettelijke 7 dagen
Met andere woorden, dat u veilig en betrouwbaar kunt winkelen op bij Designmeubelenstyle.nl
1.3 Heeft Designmeubelenstyle.nl een showroom?
Omdat wij direct vanaf de fabriek leveren, hebben wij geen showroom.
1.4 Wat is de Privacy Policy van Designmeubelenstyle.nl?
Wij respecteren de privacy van alle gebruikers van onze site en dragen er zorg voor dat de persoonlijke informatie die u ons verschaft vertrouwelijk wordt behandeld. Wij gebruiken uw gegevens om de bestellingen zo snel en gemakkelijk mogelijk te laten verlopen. Voor het overige zullen wij deze gegevens uitsluitend gebruiken met uw toestemming. Wij zullen uw persoonlijke gegevens niet aan derden verkopen en zullen deze uitsluitend aan derden ter beschikking stellen die zijn betrokken bij het uitvoeren van uw bestelling.
1.5 Waar kan ik de algemene voorwaarden van Designmeubelenstyle.nl lezen?
U kunt hier de algemene voorwaarden lezen. Deze vindt u ook op onze website onderaan in de footer op alle pagina´s.
 
2 MIJN ACCOUNT.
2.1 Wat zijn de voordelen van mijn account?
Wij bewaren uw persoonlijke- en adresgegevens in een database die herkenbaar is door uw eigen unieke wachtwoord. U kunt hierdoor niet alleen sneller inloggen, u kunt ook ten alle tijden uw bestel informatie opvragen.

3 NIEUWSBRIEF.
3.1 Wanneer krijg ik de nieuwsbrief?
Wanneer wij aanbiedingen hebben en een nieuwe collectie, krijgt u de nieuwsbrief.
3.2 Hoe meld ik mij aan/af voor de nieuwsbrief?
U kunt zich abonneren voor de nieuwsbrief door uw e-mailadres in te vullen in het desbetreffende veld onder het kopje ‘Nieuwsbrief’ onderaan de pagina..

Wilt u zich afmelden voor de nieuwsbrief, dan kunt u zich afmelden onder elke mail 
die u van ons krijgt door op "afmelden" of "unsubscribe" onder aan de mail te klikken.


4 BESTELPROCES.
4.1 Hoe plaats ik een bestelling op Designmeubelenstyle.nl?
Klik hier voor uitleg over het bestelproces


5 VOORRAAD EN LEVERING.
5.1 Hoe wordt mijn bestelling geleverd?
Levertijden (indien voorradig) van de producten variëren van 2  tot 5 werkdagen met uitzondering van sommige producten wanneer dit staat aangegeven.
Levertijd gaat in op het moment dat we de betaling hebben ontvangen. Mocht een product niet op tijd kunnen worden geleverd dan ontvangt u hiervan een e-mail en indien gewenst kunt u dan alsnog de bestelling per e-mail via ons contactformulier binnen 24 uur annuleren. Langere levertijden kunnen ontstaan door slecht weer, de vakantieperiodes als juli-augustus en feestdagen zoals Sinterklaas en Kerst.
5.2 Direct uit eigen voorraad leverbaar.
Niet altijd uit eigen voorraad leverbaar dus langere levertijd wanneer niet op voorraad. 
5.3 Niet thuis.
Als u niet thuis bent bij aflevering, wordt de bestelling de volgende dag opnieuw aangeboden. Mist u ook deze aflevering, dan kunt u contact opnemen met desbetreffende transport bedrijf voor een nieuwe afleverdatum. In de meeste gevallen wordt er een brief achtergelaten door het transportbedrijf.
5.4 Kan ik ook een ander afleveradres opgeven?
Tijdens het bestelproces kunt u een ander afleveradres opgeven.
5.5 Hoe veilig wordt mijn bestelling geleverd?
Uw bestelling wordt verzekerd verzonden.
5.6 Wat zijn de verzendkosten?
Al onze producten worden binnen Nederland en België gratis verzonden! (excl. Wadden eilanden) Wanneer u een artikel aan ons wilt retourneren rekenen wij hier echter wel transportkosten voor. Neem voor meer informatie over verzendkosten buiten Nederland en België contact met ons op.
5.7 Op welke tijden wordt mijn bestelling geleverd?
U kunt uw bestelling binnen 2 tot 5 werkdagen tussen 09.00 uur en 18.00 uur verwachten, mits betaald en voorradig.
5.8 Wat als mijn bestelling niet binnen de vooraf gestelde levertijd binnenkomt?
Wanneer er vertraging oploopt met de levering, proberen wij dit tijdig aan u te melden met de aangepaste levertijd. U kunt ons ook altijd bereiken via de mail op onze pagina of per telefoon.
5.9 Wat moet ik doen als mijn bestelling niet geleverd is?
Neem dan contact op met onze klantenservice klantenservice@designmeubelenstyle.nl. Graag met vermelding van uw ordernummer.
5.10 Levert Designmeubelenstyle.nl ook in het buitenland?
Ja, wij leveren binnen het EU. Voor de transportkosten naar het buitenland kunt u een e-mail sturen voor een prijsopgave.
In Nederland en België leveren wij gratis!

6 BETAALMETHODEN.
6.1 Hoe kan ik mijn kortingscode inwisselen bij mijn bestelling?
Tijdens het bestelproces kunt u bij het veld Kortingscode uw uniek kortingscode invoeren.
6.2 Hoelang is mijn kortingscode geldig?
Uw kortingscode is 1 jaar geldig tenzij anders aangegeven.
6.3 Kan ik zonder BTW betalen omdat ik vanuit het buitenland bestel?
Alleen bedrijven in het buitenland (binnen de EU) hoeven de BTW / VAT voor hun order niet te betalen in onze online shop. U maakt het orderbedrag dan over op ons rekeningnummer minus de BTW. Na verificatie van uw BTW / VAT nummer wordt uw order verzonden.
Vergeet niet uw BTW nummer te vermelden als opmerking in de laatste stap van uw bestelling bij ‘Bestelling afronden’.
6.4 Welke betaalmogelijkheden zijn er?
U kunt uw bestelling in een beveiligde omgeving (SSL) betalen per:

·         Vooruitbetaling (Geen transactiekosten)

Je boekt zelf het geld over op onze rekening. Zodra de betaling bij ons binnen is ontvang je een betaalbevestiging en verzenden wij jouw bestelling. Vergeet niet bij de overschrijving het ordernummer te vermelden.

Let op, de betaling komt twee dagen later bij ons binnen. Dus de verzending loopt dan ook twee dagen vertraging op.

·         iDEAL (Geen transactiekosten)

Heb je toegang tot internetbankieren bij jouw bank, dan kun je direct gebruik maken van iDEAL, zonder verdere aanmelding.

Je plaatst een bestelling bij designmeubelenstyle.nl. Bij het afrekenen kun je aangeven dat je met iDEAL wilt betalen. Na het controleren van je gegevens en de bestelde producten, kom je in het iDEAL betaalscherm. Hier selecteer je jouw bank.

Vervolgens word je doorgeleid naar jouw eigen bank waar de betaalopdracht voor je klaar staat. Je wordt door jouw bank gevraagd een aantal gegevens in te vullen en je autoriseert de betaling. Het bedrag wordt direct van jouw betaalrekening afgeschreven en wij worden geïnformeerd dat de bestelling is betaald. Meer informatie vind je bij jouw bank.

·         MisterCash (Geen transactiekosten)

Als u met MrCash wilt betalen, kunt u dit aangeven tijdens het winkelproces, hiervoor selecteert u "MrCash" bij de betaalmogelijkheden. Voor betalen met MrCash worden geen extra kosten berekend. In de winkelwagen worden de verzendkosten weergegeven.

·         Maestro (Geen transactiekosten)

Voordelen: Wereldwijd geaccepteerd, Snelle en eenvoudige transacties, Veilig betalen.
Online worden de volgende klantgegevens voor validatie gevraagd: Naam kaarthouder, kaartnummer, vervaldatum en kaart-verificatiecode. Dit zijn standaard/verplichte gegevens die bij creditcardbetalingen worden gevraagd.

·         Giropay

Geaccepteerd betaalsysteem voor o.a. België en Duitsland. Ook in Nederland worden steeds meer transacties gedaan via Giropay.
Giropay behoeft geen extra registratie of aanmelding en verzorgt de transactie snel en veilig!

·         Multi Safe pay

Met MultiSafePay kunt u vertrouwd, veilig en gemakkelijk uw online aankopen afrekenen. U rekent af in een beveiligde internet betaalomgeving met diverse soorten betaalmogelijkheden zoals iDEAL, Mastercard, Visa Maestro, Overboeking, Bancard/Mister Cash, GiroPay, Carte Bleue en Direct.ebanking.com.

·         Afterpay

AfterPay voert voor https://www.designmeubelenstyle.nl het volledige achteraf betaalproces uit. Dit betekent dat u een digitale factuur van AfterPay via e-mail ontvangt om het gekochte product(en) te betalen. U kunt bij https://www.designmeubelenstyle.nl betalen met een digitale factuur tot een bedrag van € 500 als u voor de eerste keer betaalt via AfterPay. Bent u al bekend bij AfterPay kunt u betalen tot een bedrag van € 750.

Ter goedkeuring van uw verzoek om te betalen met acceptgiro voert AfterPay een gegevenscontrole uit. AfterPay hanteert een strikt privacy beleid zoals omschreven in haar privacy statement. Mocht onverhoopt uw verzoek tot betaling met acceptgiro niet geautoriseerd worden, dan kunt u natuurlijk het aan te kopen product betalen met een andere betaalmethode.

U kunt bij vragen altijd contact met AfterPay opnemen. Voor meer informatie verwijzen wij u naar het consumentendeel van de AfterPay website.



6.5 Hoelang duurt het voordat mijn betaling verwerkt is?
Betalingen via iDEAL, Creditcard, Maestro en Mister Cash worden direct verwerkt. De gemiddelde tijd voor het verwerken van handmatige overboekingen is 1 á 2 werkdagen.
6.6 Krijg ik een bevestiging van mijn betaling?
U krijgt een bevestiging wanneer uw betaling verwerkt is.
 
7 GARANTIE EN DEFECTEN.
7.1 Wat zijn de garantie en service voorwaarden?
Bij uw bestelling ontvangt u altijd een factuur van ons. Deze factuur dient naast aankoopbewijs van uw bestelling ook als garantiebewijs. Bewaar deze factuur dus goed. Op elk product krijgt u van ons 2 jaar garantie.
7.2 Hoelang heb ik garantie?
Op elk product krijgt u van ons 2 jaar garantie.
7.3 Wat is fabrieksgarantie?
Fabrikanten geven fabrieksgarantie op hun producten. In de garantievoorwaarden staat wanneer u precies garantie hebt, en wat de garantie betekent. Wilt u dus weten waar u recht op hebt? Op het garantiebewijs van dat product staan uw rechten.
Designmeubelenstyle.nl staat in voor de garantie en conformiteit die uit de wet voortvloeit. Indien u aanspraak wenst te maken op onze garantiebepalingen, kunt u contact met ons opnemen. We kunnen u vragen digitaal materiaal van de klacht naar ons te sturen per e-mail. Als het te repareren of te vervangen artikel door u wordt verzonden moet het van een deugdelijke verpakking zijn voorzien: het beste is natuurlijk de originele verpakking. Het moet in ieder geval dermate verpakt zijn, dat transportschade is uitgesloten.
Als de klacht gegrond blijkt, beslist designmeubelenstyle.nl of tot reparatie of vervanging wordt overgegaan.Designmeubelenstyle.nl zal dan alle kosten voor zijn rekening nemen. Als een gebrek om welke reden dan ook onherstelbaar is en het artikel niet meer leverbaar is, dan heeft u het recht om het koop overeenkomst te ontbinden.
Retourzendingen zijn voor risico van de koper. Dit houdt in dat designmeubelenstyle.nl niet aansprakelijk is voor het beschadigen of zoekraken van retourgestuurde artikelen. Vraag daarom op het postagentschap altijd om een 3S-nummer of traceercode en bewaar deze goed.
7.4 Wat is inbegrepen in de garantie en wat is uitgesloten?
In de gebruiksaanwijzing leest u precies de termijn en inhoud van deze fabrieksgarantie. Als het probleem met het product gerechtvaardigd is binnen dit garantietermijn, komen alle kosten voor rekening van Designmeubelenstyle.nl. Beschadigingen door opzet, nalatigheid, onoordeelkundig gebruik, nalatig onderhoud, normale slijtage en beschadigingen door het niet of niet juist in acht nemen van de gebruiksaanwijzing.
7.5 Ik heb een beschadigde product of onderdelen ontvangen, wat nu?
Als een product bij de levering beschadigd is gelieve ons het probleem binnen 24 uur per
e-mail (klantenservice@designmeubelenstyle.nl) of telefonisch door te geven. Wij zullen dan zorgdragen voor vervanging van het product. Vermeld in alle gevallen het ordernummer.
Waarschuwing: Artikelen moeten VOOR de montage gecontroleerd worden. Indien er schade is gevonden tijdens de montage, kan het artikel niet worden gemonteerd.
Garantiecondities: Al onze producten zijn 2 jaar onder garantie. Gelieve het probleem zo snel mogelijk door te geven.

8 RETOURNEREN.
8.1 Wat houdt de 14 dagen retourrecht van Designmeubelenstyle.nl in?
U heeft een afkoelingsperiode van 14 werkdagen om zonder opgaaf van redenen het product te retourneren, ingaande op de dag van levering. Het product kan alleen ongebruikt en  indien mogelijk, in originele, onbeschadigde verpakking geretourneerd worden.
 De 14 dagen retourrecht houdt in dat u een product zonder opgaaf van reden retour mag zenden. Voorwaarde is wel dat het artikel ongemonteerd en onbeschadigd weer terug geplaatst kan worden in de, indien mogelijk, in originele verpakking. U kunt het pakket zelf terugsturen.
Voor het retourneren van de bestelling zijn de verzendkosten voor uw rekening.
8.2 Kan ik mijn product omruilen?
U kunt het product ook omruilen binnen de bedenktermijn van 14 dagen.
U kunt hiervoor ons een e-mail sturen via klantenservice@designmeubelenstyle.nl  met opgaaf van welke product(en) u wilt omruilen.
8.3 Hoe kan ik mijn bestelling terugsturen?
1- U pakt het product in de, indien mogelijk, in originele verpakking zoals u het ook heeft ontvangen.
2- U verwijdert uw eigen adres en brengt het retouradres duidelijk aan.
3- U verzendt het pakket voor eigen rekening via het postkantoor of een passende vervoerder.
5- U stuurt ons een e-mail dat het product retour is gezonden en u vermeldt daarbij het ordernummer.
6- Na ontvangst wordt het aankoopbedrag terug betaald.
Alle annuleringen en retourneringen dienen aan www.designmeubelenstyle.nl kenbaar te worden gemaakt. Dit kan via e-mail of telefonisch. Indien u per e-mail kenbaar wilt maken dan dient u hierbij in ieder geval de volgende gegevens in op te nemen:
Naam, e-mail, telefoonnummer, order en of factuurnummer. Indien het gaat om een beschadigd product dan een beschrijving van de schade en wij vragen u om minimaal 3 duidelijke foto’s mee te sturen van het beschadigde onderdeel(en).
Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij tevens uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen ook het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan www.designmeubelenstyle.nl heeft gedaan
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 30 dagen terug gestort,
8.4 Hoe krijg ik mijn geld terug?
Voor het terugbetalen van reeds betaalde bedragen (bij vooruitbetalen) hebben wij uw bankrekeningnummer nodig. Klanten uit België dienen ook het IBAN en BIC/Swift nummer van hun eigen bank te vermelden.
Let op: het rekeningnummer dat u opgeeft voor de terugbetaling dient gelijk te zijn aan het rekeningnummer waarvan u de betaling aan www.designmeubelenstyle.nl heeft gedaan
Eventueel reeds betaalde bedragen worden binnen maximaal 30 dagen terug gestort.
8.5 Welke voorwaarden zijn verbonden aan retourneren of ruilen?
Voorwaarde is wel dat het artikel ongemonteerd en onbeschadigd weer terug geplaatst kan worden in de, indien mogelijk, in originele verpakking. U kunt het pakket zelf terugsturen.
De transportkosten hiervoor zijn dan wel voor uzelf! Deze transportkosten variëren en zijn afhankelijk van het volume en gewicht van het pakket.
8.6 Zijn er kosten verbonden aan retourneren of ruilen?
U betaalt zelf de verzendkosten voor het retourneren van de product(en). Als u wilt omruilen betaalt u ook de verzendkosten voor het omgeruild product.
8.7 Hoe kan ik mijn retourzending volgen?
Na ontvangst van uw terugzending, sturen wij u een ontvangstbevestiging via e-mail.

9 INSTALLATIE.
9.1 Moet ik mijn meubel zelf monteren?
Ja, wij leveren de meubels ongemonteerd en wij kunnen ze ook niet bij u thuis monteren. Er zit altijd een handleiding bijgevoegd bij het product.
Sommige meubels hoeven niet gemonteerd te worden.

10 REVIEWS.
10.1 Hoe kan ik een beoordeling voor mijn bestelling/ product plaatsen?
. U kunt een review plaatsten over uw gekochte product(en).
- Zoek uw aangekocht product op.
- Klik op ‘ervaringen’ en schrijf hier uw eigen review op.
- U beoordeelt het product door aantal sterren te geven.
- Plaats uw uitgebreide beoordeling en klik op ‘Opslaan’.
10.2 Zijn er consequenties verbonden aan het geven van een beoordeling?
Er zijn absoluut geen consequenties verbonden aan het geven van een beoordeling. Uw mening zal ons helpen om onze klantenservice en de levering van de producten te verbeteren.
 
11 CONTACT.
11.1 Hoe kan ik contact opnemen met Designmeubelenstyle.nl?
Op onze website vindt u antwoorden op veel gestelde vragen.
U kunt ons ook mailen, bellen of via de live chat met uw vragen terecht via  klantenservice@designmeubelenstyle.nl
11.2 Ik heb een klacht, hoe kan ik dat melden?
Bij klachten kunt u uw klacht e-mailen naar klantenservice@designmeubelenstyle.nl. Stuur uw klacht onder vermelding van uw naam, adres, woonplaats en klantnummer of ordernummer.
Zodra we uw klacht hebben ontvangen, sturen we u een ontvangstbevestiging. Een definitief antwoord ontvangt u binnen zeven kalenderdagen na de ontvangstbevestiging.

12 PRODUCT ZOEKEN.
12.1 Hoe zoek ik een product?
Ons gehele assortiment hebben wij verdeeld onder hoofd- en subcategorieën voor een duidelijk overzicht. U kunt ook uw zoekterm intypen in het zoekveld rechts van de menubalk. U kunt hier zoeken op een productnaam, materiaal of kleur. Wanneer u uw zoekterm heeft ingetypt, klikt u op ‘zoeken’ en u treft een hele lijst van producten die relevant zijn aan uw zoekbegrip.

13. Pre-order wat betekent dit?
Sommige producten staan op status pre-order. Dit staat altijd vermeld in de productomschrijving onder het kopje "extra info". Dat wil zeggen dat deze producten nog niet direct voorradig zijn maar vanwege de grote belangstelling kunt u ze al wel bestellen. We houden de producten dan voor u apart en worden uitgeleverd in de week waarin ze weer binnen verwacht worden. Naast de status "pre-order" wordt ook altijd de verwachte weeknummer waarin het artikel verwacht wordt vermeldt. Vanaf deze week worden de producten dan uitgeleverd. 

14. Product alleen in sets van 2 te koop in sets van 2?
Sommige producten worden alleen verkocht in sets van 2. Dit wordt altijd duidelijk in de productomschrijving onder het kopje "extra info" vermeld. Omdat de stoelen per 2 stuks verpakt zitten kunt u ze alleen in even aantallen bestellen. Dus 2,4,6,8,10,12 etc. Oneven aantallen kunnen wij helaas niet in behandeling nemen. Voert u daarom bij aantal altijd een even aantal in. De prijzen staan namelijk wel altijd per 1 stuk vermeld omdat andere artikelen wel gewoon per 1 stuks te bestellen zijn. Let er daarom altijd goed op dat u een even aantal in vult wanneer u besteld bij producten waarbij vermeld staat dat ze alleen te koop zijn in sets van 2.